• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nordea, Handelsbanken, Swedbank? Privatlån via ansökan online?

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 786
Mottagna reaktioner
2 638
Poäng
1 857
Nej, för att säljaren på Telenor är ärlig med att han är en försäljare medan personen på bank försöker linda in det snyggare när personen de facto är säljare utav större belopp/produkter och försöker göra det på ett fulare sätt genom att mycket spela på trygghetskortet och dylikt.
Så är det säkert, tycker ändå det är stor skillnad om jag ska vara ärlig :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Det gör ju den som säljer telefoner och abonnemang också.
Jaja att ni bara orkar.
Det är väl för sjutton inte samma med banken o en vanlig försäljare.
Om jag går självmant till banken o vill ha rådgivning är väl inte det samma som att någon säljer en telefon:eek:
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Som syftar till att göra bra affärer för banken ja.
Suck skrev nyligen till Terry att för mig är inte en vanlig telefon försäljare samma som en rådgivare på bank.
Har själv varit med om det mycket märkliga ni är som vanligt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Om jag går självmant till banken o vill ha rådgivning är väl inte det samma som att någon säljer en telefon:eek:

Jag har sålt hemsidor,sökmotorsoptimering,telefoner,abonnemang,internet,telefoni,försäkringar,ljudböcker(bonniers) och finansiella tjänster som tjänstepension kapitalförvaltning och andra banktjänster. Min 15-åriga erfarenhet ifrån säljbranschen gör mig säker på min sak. Finans är tveklöst smutsigast och fulaste formen utav sälj. Där faller naturligtvis banker in. Gå själv till din bank och be dom hjälpa dig med att förvaltning eller pension (investeringar) 9 av 10 rådgivare kommer ge dig tips som gynnar DOM och BANKEN. Går du in på en Telenorbutik kommer åtminstone 50% rekommendera dig en Iphone & fastpris-abonnemang. Något som gynnar dig som kund och inte dom som säljare eller telenor.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 700
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Jag har sålt hemsidor,sökmotorsoptimering,telefoner,abonnemang,internet,telefoni,försäkringar,ljudböcker(bonniers) och finansiella tjänster som tjänstepension kapitalförvaltning och andra banktjänster. Min 15-åriga erfarenhet ifrån säljbranschen gör mig säker på min sak. Finans är tveklöst smutsigast och fulaste formen utav sälj. Där faller naturligtvis banker in. Gå själv till din bank och be dom hjälpa dig med att förvaltning eller pension (investeringar) 9 av 10 rådgivare kommer ge dig tips som gynnar DOM och BANKEN. Går du in på en Telenorbutik kommer åtminstone 50% rekommendera dig en Iphone & fastpris-abonnemang. Något som gynnar dig som kund och inte dom som säljare eller telenor.

Jag har kommit från bankmöte om bolån (som jag ville ha) med både pensionsspar fondsparande ett litet blancolån jag inte behövde och ett kreditkort jag aldrig nyttjade. Blancolånet lades till för att lönsamhetskalkylen inte såg så bra ut på bolånet "du behöver säkert renovera" och kreditkortet för "kanske renovera lite till" pensionssparandet och fonderna ger fina hyfsat fasta inkomster till banken.
Det var nog lite mer än 10 år sedan och det var Swedbank som "gav råd"
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 700
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Suck skrev nyligen till Terry att för mig är inte en vanlig telefon försäljare samma som en rådgivare på bank.
Har själv varit med om det mycket märkliga ni är som vanligt.
Som en säljare på bank.
Du får tro som du vill, du blir bra affär för banken i alla fall, särskilt om du hamnar i "helkundsfällan" och tror att du då är extra väl rådgiven..
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Som en säljare på bank.
Du får tro som du vill, du blir bra affär för banken i alla fall, särskilt om du hamnar i "helkundsfällan" och tror att du då är extra väl rådgiven..
Har inte märkt det så alls tycker dom är ganska tuffa i sina beräkningar och vill ju naturligtvis kunna få tillbaka sina pengar med ränta.
Men när jag haft kontakt med banken så har det varit jag som kontaktat dom och inte tvärtom. Nu pratar jag inte om långivare som typ lendo mm som förmedlar lån o övriga. Utan min egen bank
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp